6. mars åpnet ordfører Lisbeth Hammer Krog det nye sykkelhotellet ved Sandvika stasjon. Slike sykkelhotell finnes nå ved sju stasjoner i Østlandsområdet.
1. mai ble ROM Eiendom en del av Bane NOR, og Bane NOR fikk et nytt satsingsområde: eiendoms- og knutepunktutvikling. I Bane NOR Eiendom ble all jernbaneeiendom i Norge samlet. Milepælen ble markert med snorknyting av samferdselsministeren.
I tillegg til å understøtte jernbanens drift og drive bærekraftig knutepunkt-, by- og stedsutvikling, vil Bane NOR Eiendoms virksomhet være en viktig inntektskilde for Bane NOR.
Kaffebaren er et flott tilskudd til stasjonen. Den bidrar til et forbedret tilbud til reisende og gode sitteplasser som benyttes både av Espresso Houses kunder og reisende generelt.
I juryens begrunnelse står blant annet: Comfort Hotel Grand Central har vist en overlegenhet når det kommer til den operative driften av hotellet. I tillegg har fantastisk service og gjestetilfredshet sørget for at hotellet vant kåringen.
Omsetningen på Oslo S og i Østbanehallen var i 2017 på 1004 MNOK. Dette er en økning på 8,6 prosent fra året før. I totalen inngår omsetningen til butikker, kiosker/kaffebarer og restauranter på Oslo S og Østbanehallen.
Det er ikke et hvilket som helst oppdrag Bane NOR Eiendom, en av Norges største eiendomsaktører, har fått. Vi snakker tre oppdrag på én gang, faktisk.
Bærekraft og business kan gå hånd i hånd – iallfall når man utvikler knutepunkt.
Når man rår over store eiendommer, setter man også store spor. Derfor får det effekt når Bane NOR Eiendom tar miljøansvar.
Fra det minste relé til Norges største knutepunkt. Variasjonen er stor blant de 2850 byggene og stasjonene som Bane NOR Eiendom drifter og forvalter. Felles for alle byggene er at de forvaltes profesjonelt.
Gamle verksteder bygges om – og nye verksteder blir etablert. Slik ruster Bane NOR Eiendom seg for utviklingen i jernbanemarkedet.
Ingen hype, bare nytte. Det er tanken når Bane NOR Eiendom tester ut ny teknologi, og eventuelt tar den i bruk.